Πρόταση του Δήμου Βόλου για κυκλική κρουαζιέρα στο Αιγαίο

Advertisement


krouaziera

Πρόταση για τη διερεύνηση της προοπτικής να καθιερωθεί κυκλική εβδομαδιαία κρουαζιέρα στις πόλεις – λιμάνια Πειραιά, Βόλου, Θεσσαλονίκης, Κωνσταντινούπολης, Σμύρνης και Μυκόνου, υπέβαλε η Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Δήμου Βόλου κ.Κερασία Μπαρτζιώκα, προς τους αντίστοιχους Δήμους και τους Οργανισμούς Λιμένων των ελληνικών πόλεων, όπως επίσης στους αρμόδιους φορείς της Σμύρνης και της Κωνσταντινούπολης. Η κ.Μπαρτζιώκα καλεί όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές σε διερευνητική συνάντηση που θα γίνει στο Βόλο, στις 25 Ιανουαρίου, προκειμένου να ανταλλαγούν απόψεις και να δρομολογηθούν οι επόμενες ενέργειες.

 Όπως μεταξύ άλλων αναφέρει στην επιστολή της, η Ελλάδα αποτελεί αναμφίβολα έναν από τους ελκυστικότερους προορισμούς κρουαζιέρας.Η ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας μπορεί να αποφέρει πολλαπλασιαστικά οφέληγια τις τοπικές κοινωνίες των πόλεων –λιμανιών, καθώς είναι δυνατόν να συμβάλλει σημαντικά στην αναβάθμιση και διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, στη δημιουργία ευκαιριών ανάπτυξης και απασχόλησης, στην τόνωση της τοπικής οικονομίας, στην άμβλυνση του προβλήματος της εποχικότητας – με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στο άνοιγμα νέων τουριστικών αγορών, κ.α.

«Επιδίωξη της Δημοτικής Αρχής Βόλου», τονίζει χαρακτηριστικά η κ.Μπαρτζιώκα, «είναι να μπορέσει να εντάξει την πόλη – λιμάνι του Βόλου στο χάρτη των διαδρομών κρουαζιέρας. Είμαστε βέβαιοι, πως το όραμα αυτό συμμερίζεστε κι επιθυμείτε κι εσείς για τις δικές σας πόλεις – λιμάνια και πως συμφωνείτε με την άποψη ότι η αγορά του θαλάσσιου τουρισμού μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά στην υπέρβαση της κρίσης, ως ένας τομέας που συνδέεται με τη μεγάλη ανάγκη της ελληνικής οικονομίας για επιστροφή στην ανάπτυξη». 

 Στο σημείο αυτό η κ.Μπαρτζιώκα σημειώνει, ωστόσο, ότι η κρουαζιέρα με αφετηρία τον Πειραιά, ανέκαθεν περιορίζεται κυρίως σε 3-4 Ελληνικά νησιά, παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα διαθέτει ένα καταπληκτικό νησιώτικο σύμπλεγμα και μια πλούσια ενδοχώρα σε Ιστορία, Φύση κλπ. Συνεπώς, δεν υπάρχουν repeater πελάτες αυτού του προϊόντος στην Ελλάδα. Αντίστοιχα, περιοχές, όπως ο Βόλος και η Θεσσαλονίκη, προσεγγίζονται κυρίως μόνον μέσω κατ’ αποκοπήν ολικών ναυλώσεων, αν και διαθέτουν Μετέωρα, Πήλιο, Βεργίνα, Όλυμπο, Δίον κλπ.

 Για τη διεύρυνση της κρουαζιέρας στον ελληνικό χώρο, σύμφωνα με την ίδια, απαιτείται συνεργασία μεταξύ των πόλεων – λιμένων που επιθυμούν να καταστούν αναγνωρίσιμοι προορισμοί κρουαζιέρας και να επωφεληθούν της αναπτυξιακής προοπτικής που συνεπάγεται μία κίνηση συλλογικότητας και συνεργασίας.

 Στο πλαίσιο αυτό καλούνται οι ενδιαφερόμενες πόλεις να καταθέσουν κοινή πρόταση στις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, για μια νέα επταήμερη κρουαζιέρα που θα συνδυάζει νέες ελκυστικές πόλεις – λιμάνια (Βόλο-Θεσσαλονίκη) με shoreexcursions σε προορισμούς παγκόσμιας ακτινοβολίας, σε συνδυασμό με δύο από τα κυριότερα homeports στη Μεσόγειο (Πειραιά, Κωνσταντινούπολη) και βεβαίως τον αιώνιο (και για repeaters) προορισμό, τη Μύκονο, καθώς και τη Σμύρνη (Έφεσο κλπ).

 «Πεποίθηση μας είναι ότι στην παρούσα χρονική συγκυρία αποτελεί επιτακτική ανάγκη η συλλογική μας δράση με στόχο την ενίσχυση της ελληνικής κρουαζιέρας η οποία μπορεί να έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για τον ελληνικό τουρισμό και την ελληνική οικονομία εν γένει. Εξάλλου, η ανάπτυξη μιας νέας διαδρομής κρουαζιέρας θα μπορούσε να αλλάξει το σκηνικό, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην οικονομική άνθηση των λιμανιών μας, αλλά και της Ελλάδας γενικότερα», αναφέρει χαρακτηριστικά η κ.Μπαρτζιώκα.

Το κυκλικό δρομολόγιο που προτείνεται είναι :

1η μέρα: (απόγευμα) Πειραιάς – εν πλω

2η μέρα: (πρωί) Βόλος (πόλη,Πήλιον,Μετέωρα)- εν πλω (βράδυ)

3η μέρα: (πρωί) Θεσσαλονίκη (πόλη,Βεργίνα,Δίον)- εν πλω (βράδυ)

4η μέρα: Τσανάκαλε-Βόσπορος –Κων/πολη (μεσημέρι)

5η μέρα: Κωνσταντινούπολη– εν πλω (βράδυ)

6ημέρα: (μεσημέρι) Σμύρνη-(΄Εφεσος)- εν πλω (βράδυ)

7η μέρα: (πρωί) Μύκονος – εν πλω (βράδυ)

8η μέρα: (πρωί) Πειραιάς (Ακρόπολη,Σούνιο,Μουσεία)- εν πλω (βράδυ)

 

Αναλυτικά οι λεπτομέρειες της πρότασης θα συζητηθούν στη διερευνητική συνάντηση της 25ης Ιανουαρίου, στην οποία θα κληθεί και τεχνοκράτης – στέλεχος εταιρείας κρουαζιερόπλοιων, προκειμένου να ενημερώσει για τα κριτήρια που θέτουν οι εταιρείες από τα λιμάνια-προορισμούς, όσον αφορά υποδομές, citytours πόλεων, shoreexcursions στην ενδοχώρα κλπ. Στο πλαίσιο αυτό, οι εκπρόσωποι των πόλεων – λιμένων που θα λάβουν μέρος στη συνάντηση θα κληθούν να καταθέσουν τις δικές τους προτάσεις ανάλογα με τα ειδικά ενδιαφέροντα (Ιστορία, αρχιτεκτονική, γευσιγνωσία, γεωφυσική ιδιομορφία κλπ) κάθε πόλης για οργανωμένα tours, τις λιμενικές διευκολύνσεις, καθώς και τα συγκριτικά λιμενικά κόστη, σε σχέση με άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια. 

σxόλια αναγνωστών

Σχόλια

Advertisement

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Υπεγράφη η σύμβαση για την ολοκλήρωση των εργασιών στο ιστορικό ξενοδοχείο της Πορταριάς “Θεοξένεια”
  • Π. Σκοτινιώτης: Ζήτημα τιμής για το Δήμο Βόλου να διασφαλίσουμε ότι δεν θα υπάρχει κανείς συμπολίτης χωρίς φαγητό και χωρίς στέγη
  • DEYAMB
    ΔΕΥΑΜΒ: Mείωση του ποσού της εγγύησης
  • parastasi
    Οι «Σκηνοβάτες» στηρίζουν το Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Βόλου
  • ekdiloseis
    O Bόλος γιορτάΖΕΙ …τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
  • Π.Σκοτινιώτης: Άμεση προτεραιότητα η μετεγκατάσταση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βόλου